لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

عمل بینی در سن پایین و نوجوانی

به دنبال طرفداران جراحی بینی، خیلی از افراد حتی در سنین پایین تر، خواهان انجام آن هستند. اما یکی سوالات مهمی که مطرح می شود، این است که آیا محدودیت سنی در این عمل وجود دارد؟ پس در ادامه همراه ما باشید تا بدانید سن مناسب جراحی بینی چه زمانی است؟

سن مناسب برای عمل جراحی بینی

باید بگویم برای عمل کردن بینی خود نیاز است تا به سن مناسبی برسید. منظور از سن مناسب برای عمل جراحی بینی ،سنی است که رشد بینی و صورت فرد کامل باشد. حداقل سن برای جراحی بینی در بانوان 16 سال و در آقایان 18 سالگی می باشد.

زمانی که رشد بینی بیمار حالت تثبیت شده ای پیدا کرده و فرآیند رشد تکمیل شده باشد، سن مناسب جراحی بینی می باشد. بینی در مرکز صورت قرار دارد به همین خاطر حالت و فرم بینی در سنین مختلف زیبایی صورت را تحت شعاع قرار خواهد داد.

عمل بینی در سن پایین و نوجوانی

حد اکثر سن برای جراحی بینی

برای انجام جراحی بینی محدودیتی وجود ندارد و می توان تا سنین بالا برای جراحی بینی اقدام نمود. اما معمولا جراحی بینی پس از 60 سالگی توصیه نشده و انجام نمی شود. انجام نشدن جراحی در سنین بالا به دلیل وجود بیماری های زمینه ای در این سنین است.

بیشتر بخوانید : عمل انحراف بینی بدون جراحی زیبایی

بیماری هایی همچون دیابت و بیماری های قلبی انجام جراحی را دشوار می کند. از این رو انجام جراحی های غیر ضروری با بیهوشی در این سنین مناسب نیست. از طرفی با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یافته و همچنین قدرت ترمیم و بازسازی بدن در سن بالا کاهش میابد. با رسیدن به سنین کهنسالی سلول های کلاژن و کشسان کمتری در پوست تولید می شود و در نتیجه ترمیم پوست و حفظ فرم جدید سخت تر خواهد بود.

نتایج عمل زیبایی بینی زودتر از سن تایید شده

جراحی را فقط زمانی می توان انجام داد که رشد بینی و صورت فرد کامل شده باشد، زیرا اگر رشد بینی و صورت ناقص باشد، دستکاری روی بینی، ممکن است رو ی صورت اثر منفی بگذارد.

درون بینی غضروف هایی به نام غضروف رشد وجود دارد، این غضروف ها گذشته از رشد بینی، بر روی رشد صورت هم اثر گذارند. اگر در سنین پایین دستکاری شوند امکان دارد یک سوم میانی صورت رشد نکند، در صورتی که پیشانی و چانه رشد کامل دارند. نتیجتاً فرم صورت نا موزون می شود. همچنین تناسب اجزای صورت به دلیل رشد استخوان ها بر هم می خورد.

عمل بینی در سن پایین و نوجوانی

همچنین زمانی که بینی در حال رشد می باشد امکان بازگشت فرم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد به همین منظور توصیه می شود تا زمانی که رشد بینی تکمیل نشده است از اقدام به جراحی بینی خود خودداری نمایید.

بیشتر بخوانید : آیا جراحی بینی هنگام بارداری انجام می شود؟

کلام پایانی

پس بهترین سن جراحی بینی زمانی است که رشد بافت و استخوان فرد به اتمام رسیده باشد، لذا تا اتمام رشد جسمی خود بهتر است صبر نمایید و از اقدام به جراحی بینی اجتناب ورزید.

برای اقدام به عمل حتماً کلیه ارزیابی های قبل از عمل را به دقت انجام دهید، به مهارت و تبحر پزشک متخصص توجه داشته باشید تا به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنید. زیرا جراح نقش بسزایی در نتیجه جراحی خواهد داشت. دکتر فریدون اسلامی جو یکی از بهترین جراحان زیبایی در تهران می باشد که هزاران نمونه جراحی موفق را به نتیجه مثبت رسانده اند.

به منظور مشاوره رایگان می توانید از طرق اعلام شده در تماس با ما، با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ