لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

آیا جراحی بینی هنگام بارداری انجام می شود؟

امروزه عمل بینی، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده که در مطالب قبلی به طور مفصل درمورد آن توضیح داده ایم. اما یکی از سوالات رایج خانم‌ها در مراجعه با متخصصان جراحی بینی،

رابطه بارداری و جراحی بینی است که قصد داریم به تمامی سوالاتتان در این خصوص پاسخ دهیم.

جراحی بینی در بارداری:

در پاسخ به این سوال باید گفت نه‌تنها عمل جراحی بینی بلکه هر نوع عملی که نیاز به بیهوشی کامل دارد برای مادران باردار توصیه نی شود، چرا که بیهوشی و جراحی و استفاده داروهای در این خصوص اثر بدی روی جنین دارد، بنابراین توصیه می‌شود خانم های بارداری که قصد عمل بینی دارند، دو ماه بعد از زایمان اقدام به جراحی کنند.

بارداری قبل از جراحی بینی

۲ ماه بعد از زایمان می توان برای جراحی بینی اقدام نمود. مادر بهتر است تا ۱۲ ساعت بعد از جراحی، شیردهی نداشته باشد.

بارداری بعد از جراحی بینی:

اما سوال دیگر این است که چه زمانی بعد از جراحی بارداری مشکلی ندارد. برای زنانی که قصد باردارشدن دارند، مهم است که بدانند دوره نقاهت آن‌ها چه زمانی پایان یافته و می‌توانند برای بچه‌دارشدن اقدام کنند.

بیشتر جراحان زیبایی بینی معتقدند، بعد از طی شدن دوران بهبودی، التیام زخم‌ها و محکم شدن غضروف‌ها، می‌توان برای باردارشدن اقدام کرد. این دوره در افراد مختلف بین یک تا دو ماه متغیر است.

جراحی بینی و بارداری

بهتر است به منظور عمل بینی بعد بارداری به توصیه های زیر عمل کنید:

حتما قبل از جراحی باید آزمایشاتی را که جراح تجویز نموده است بخصوص تست بارداری را انجام دهد.

زمانی که وارد دوران بارداری شدید برای تکمیل نتیجه جراحی بینی یا تسریع فرایند بهبودی خود داروی خاصی مصرف نکنید.

زمانی اقدام به بارداری کنید که تورم بینی از بین رفته باشد و فرم بینی قابل‌مشاهده باشد، چراکه به هر دلیلی نیاز به ترمیم دوباره، جراحی و بی حسی نداشته باشد.

می توانید مطلب زیر را هم جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید: اقداماتی که قبل از عمل بینی باید انجام دهید

همچنین علاوه بر تورم و برآمدگی در اطراف بینی که ناشی از عمل بینی است، حاملگی هم موجب افزایش تورم در کل بدن، به‌ویژه صورت می‌شود. بنابراین تورم بینی طولانی‌تر خواهد بود. هرچند که پس

از بارداری ورم برطرف میشود اما اگر این موضوع برایتان مهم است توصیه می‌شود حداقل شش ماه تا یک‌سال از عمل بینی‌تان گذشته باشد.

بیماران نباید زودتر از شش ماه بعد از عمل بینی اقدام به بارداری کنند، زیرا بدن خانم‌ها هنگام بارداری، تغییرات بسیاری را تجربه می‌کند.

برای مثال، تجمع آب و دیگر تغییرات بیولوژیکی در بافت‌های بدن و صورت، در بینی فرد هم تغییرات ظاهری یا ساختاری به‌وجود خواهد آورد از جمله تورم بینی، ضخیم‌شدن مخاط و دیواره‌ بینی، تراکم در بافت‌های بینی و حفره‌های سینوسی که همه‌ این موارد ممکن است برای بینی که به‌تازگی عمل جراحی شده و هنوز به حالت عادی خود بازنگشته است، مشکلاتی ایجاد کند.

جراحی بینی و بارداری

آیا تورم بارداری موجب گرفتگی بینی می شود؟

تورم ناشی از بارداری موجب گرفتگی بینی می‌شود، بنابراین ممکن است بیمارانی که عمل بینی انجام داده‌اند با تورم داخل بینی مشکل تنفسی بیشتر ‌شود.

چند وقت بعد از زایمان میتوان جراحی بینی انجام داد؟

همان طور که گفته شد بعد از طی شدن دوران بهبودی، التیام زخم‌ها و محکم شدن غضروف‌ها، شما می‌توانید برای باردار شدن اقدام کنید. این دوره بهبودی پس از جراحی بینی برای افراد مختلف متفاوت است و بین یک تا دو ماه ممکن است متغیر باشد.

البته در این میان دو نکته بسیار مهم است. یکی اینکه وقتی وارد دوران بارداری شدید، داروی خاصی برای تکمیل نتیجه جراحی بینی و یا تکمیل فرایند بهبودی خود مصرف نکنید.

دیگر آن که ورم‌‌های بینی شما تا جایی فروکش کرده باشد که شما فرم نهایی بینی خود را دیده باشید. گاهی ممکن است برخی جراحی‌های تکمیلی روی بینی شما انجام شود تا نتایج آن بهبود پیدا کند.

با شروع فرایند بارداری و ورم نسبی صورت و بینی، دیگر فرم نهایی بینی جراحی شده شما، از دست خواهد رفت. البته بعد از پایان دوران حاملگی و زایمان فرزند، دوباره ورم‌های بدن و صورت فروکش میکند و بینی شما به حالت عادی بازخواهد گشت.

با این حال این فرایند ممکن است یک سال شما را از دیدن فرم نهایی و مورد پسند بینی، دور نگه دارد.

جراحی بینی و بارداری

به منظور مشاوره رایگان دکتر فریدون اسلامی جو، یکی از بهترین جراحان بینی تهران می توانید از طرق زیر اقدام نمایید:

شماره های تماس:

22207819 – 22207684 (021)

09022233078

آدرس : تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 روزهای چهار شنبه و پنجشنبه و شنبه از ساعت۱۶ الی۱۹

جراحی بینی در زمان شیردهی

تاثیر داروی بیهوشی تا 12 ساعت بعد از جراحی از بین می رود و تاثیری بر نوزاد نخواهد گذاشت تنها نیاز است تا 12 ساعت بعد از جراحی شیردهی قطع گردد تا اثر داروی بیهوشی بر نوزاد موجب خواب آلودگی کودک نشود.

دوران شیردهی باید توجه کرد که آسیبی به کودک نرسد، چون ممکن است داروهایی که پزشک تجویز می‌کند یا مواد بی‌حسی و بیهوشی تا ۱۲ ساعت پس از مصرف در شیر مادر باقی بماند. به همین دلیل توصیه می‌شود، از چند روز پیش از جراحی، شیر مادر برای کودک ذخیره شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از جراحی بینی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ