لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید …

جراحی بینی که امروزه طرفداران بی شماری دارد با یک دغدغه به نام بیهوشی همراه است.

اکثر این افراد تصور می کنند که ممکن است بیهوشی منجر به مرگ و وارد شدن آسیب جدی به بدن آن ها شود. این ترس تنها ناشی از تفکرات غلط و تجربه های ناخوشایندی می باشد که در گذشته افراد رخ داده است.

اغلب جراحی بینی بیش از یک ساعت و برخی ساعت ها طول میکشد. در طول این مدت شما باید آرام و بدون حس نگه داشته شوید تا دردی را احساس نکنید و اذیت نشوید که این کار را بیهوشی و توسط متخصص بیهوشی دکتر اسلامی جو انجام می دهد.

چگونه بر ترس از بیهوشی غلبه کنیم :

بهترین روش برای مقابله با این ترس ملاقات با متخصص بی هوشی است. اگر شما جزوی از زیبا جویان دکتر فریدون اسلامی جو هستید می توانید قبل از جراحی با متخصص بیهوشی جراحی خود صحبت داشته باشید تا بتوانید ترس های خود را کنار بگزارید و برای یک عمل موفقیت آمیز آماده شوید.

انجام این کار در بسیاری از مواقع می تواند حداقل تا حدودی تشویش بیمار را از بین ببرد.

به هر حال توجه داشته باشید که نحوه بی هوش کردن بیمار امروزه پیشرفت زیادی کرده و مطمئن تر از هر زمان دیگر می باشد. در واقع هر روز هزاران بیمار بدون مشاهده هر گونه عوارض جانبی تحت بی هوشی عمومی قرار می گیرند.

حتما نگرانی ها و ترس عمیق خود را بیان کنید زیرا جراح و متخصص بی هوشی می توانند به شما کمک کنند با اطلاع از حقایق مربوط به این فرآیند با ترس خود در این رابطه مقابله نمایید.

هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید ...

انواع بیهوشی در عمل بینی کدامند ؟

  • بیحسی موضعی :

گه در عمل های سرپایی معمولا از آن استفاده می شود که به ناحیه خاصی از بدن محدود می شود.

همچنین در مواردی جزئی مثل برداشتن اسکار عمل یا موارد مشابه می توان از این بیهوشی استفاده کرد اما استفاده از آن در عمل بینی امکان پذیر نمی باشد چرا که این داروی بی حسی تنها باعث سست شدن بدن می شود و بیمار به طور کامل به خواب نمی رود.

  • آرام بخش وریدی:

پزشک جراح در بیهوشی با آرام بخش با تزریق داروی بیهوشی داخل وریدی باعث به خواب رفتن فرد در حین جراحی می‌ شود و در کنار آن جهت کاهش درد از بی حسی موضعی در خود بینی نیز استفاده می کند.

در این نوع بیهوشی داروها و سطح بیهوشی به‌ گونه‌ ای تنظیم شده اند که بیمار می تواند بدون نیاز به گذاشتن لوله در راه هوایی نفس بکشد. این روش ممکن است در برخی قسمت‌ های عمل مانند شکستن استخوان‌ های بینی، باعث ایجاد ناراحتی در بیمار پس از عمل گردد و برخی از بیماران نیز تجربه خود را از شنیدن صدای چکش و جابجایی استخوان ها بازگو می کنند.

  • بیهوشی عمومی:

در این روش ماده بیهوش کننده را از طریق استتنشاق کردن و یا از طریق رگ های وریدی وارد بدن بیمار می کنند.

از این روش معمولا در جراحی بینی استفاده می شود. در این نوع بیهوشی به علت اینکه بیمار کاملا غیر هوشیار می باشد، با قرار دادن لوله موسوم به ایروی در داخل نای فرد امکان تنفس او را فراهم می کنند. این نوع بیهوشی از موارد بی خطر و موثر می باشد.

هر یک از این موارد تحت شرایط مختلف و با توجه به روش انجام عمل بینی به کار می روند. و این تصمیم را تیم بیهوشی دکتر اسلامی جو می گیرند که کدام روش برای شما بهتر می باشد.

هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید ...

قبل از بیهوشی موارد زیرا را به دکتر اسلامی جو اطلاع دهید:

  • وجود بیماری سرماخوردگی در روزهای اخیر
  • بیان زمان بیهوشی قبلی تان، چون فاصله بین دو بار استفاده از گاز هالوتان برای بیهوشی باید دو ماه باشد.
  • سابقه بیهوشی قبلی و در صورت نشان دادن حساسیت به داروهای بیهوشی
  • در صورت مصرف الکل، سیگار و یا مواد مخدر
  • در صورت داشتن مشکلات و بیماری هایی مانند قند خون بالا، فشار خون باید، تیروئید، مشکل انعقادی خون، بیماری قلبی و ریوی
    اگر با سموم باغبانی ارگانوفسفره در تماس بوده اید یا مسموم شده اید

هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید ...

این نکات را رعایت کنید تا بیهوشی خوبی داشته باشید :

هشت ساعت قبل از جراحی بینی از خوردن غذا پرهیز کنید. اگر قبل از عمل یک وعده سنگین میل کنید، در زمانی بیهوشی مواد غذایی از معده به مجرای تنفسی برگشت داده می شود. در این صورت انجام عمل بینی با ریسک بالایی همراه است و سلامت بیمار به خطر می افتد.

از مصرف مشروبات الکلی و نوشیدنی های انرژی زا جدا خودداری کنید. چرا که افزایش میزان الکل در خون و مواد غیر طبیعی در آن، احتمال خونریزی در حین عمل را بالا می برد.

کسانی که روزانه عادت به سیگار کشیدن دارند، باید حدود ۲ الی ۳ هفته قبل از عمل سیگار را کنار بگذارند. چرا که دود سیگار موجب کاهش اکسیژن خون و بروز مشکلات تنفسی در حین عمل می شود.

بیهوشی به چه صورت انجام می شود؟

در اتاق مخصوص بیهوشی یا اتاق عمل، بیمار بر روی تخت قرار گرفته و علائم حیاتی وی و پرونده بالینی او مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای شروع بیهوشی لازم است که اقدامات زیر صورت گیرند:

بازوبند فشارسنج با بازوی بیمار بسته‌شده و در تمام مدت زمان انجام جراحی، فشار خون او کنترل می‌شود.
چسب‌های خاصی به قفسه سینه بیمار چسبانده شده و سیم‌هایی که نشان‌دهنده نوار قلبی بیمار هستند، به بدن وی متصل می‌شوند. این سیم‌ها در طول انجام عمل جراحی، ضربان قلب بیمار را بر روی صفحه مانیتور نشان خواهند داد.

گیره‌ای به نوک یکی از انگشتان بیمار متصل می‌شود. این گیره دارای نوعی سنسور با حسگر مادون قرمز یا Infrared می‌باشد که از طریق سیم متصل به آن، میزان اکسیژن موجود در خون بیمار را به متخصص بیهوشی نشان می‌دهد.

در حین جراحی، بیمار نیازمند به انجام تزریقات متعدد خواهد داشت. تزریقات از طریق لوله پلاستیکی به نام کانولا یا آنژیوکت صورت می‌گیرند.
معمولاً به بیماران برای انجام تنفس بهتر، دستگاه تنفس مکانیکی متصل می‌کنند. با استفاده از این دستگاه، تعداد تنفس‌ها و عمق آن‌ها تنظیم می‌گردند.

هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید ...

اتمام بیهوشی

پس از تمام شدن عمل جراحی، بیمار لازم است مدتی را در اتاق ریکاوری که از مجموعه اتاق‌های عمل به حساب می‌آید، قرار گرفته تا تاثیرات ناشی از تزریق داروی بیهوشی یا بی‌حسی به مرور زمان کم شود.

در این مدت، وضعیت دستگاه‌های حیاتی بدن، به خصوص دستگاه‌های قلب و عروق و تنفس، به وضعیت عادی بازخواهند گشت. پس از طی شدن این دوره، بیمار به بخش منتقل خواهد شد.

پس از بیهوشی بدن چه عکس العمل هایی را نشان می دهد؟

پس از بیهوشی، با توجه به شرایط بیمار، نوع بیهوشی یا بی حسی، عمل جراحی انجام شده و داروهایی که در طول درمان استفاده شده‌اند، ممکن است حالت‌های مختلفی در بیمار تجربه شود.

البته حالت‌های پس از بیهوشی تا حد زیادی به وضعیت سلامتی بدن بیمار نیز بستگی دارد. در اغلب موارد، به خاطر وجود مواد آرام‌بخشی که در این داروها وجود دارد، بیماران حس خوبی را تجربه می‌کنند!

عوارض بیهوشی چیست؟

در گاهی موارد احتمال دارد که فرد، احساس گیجی، لرزش یا دردی که در تمام بدن منتشر می‌شود را داشته باشد.

برخی از بیماران نیز احتمالاً با خواب آلودگی، گلودرد، سختی در تنفس، سردرد و مواردی از این دست روبرو خواهند بود.

در صورت بروز هر کدام از این موارد، لازم است که پرستار بخش خبردارد شود. همچنین، بیماران ممکن است تا چند روز پس از جراحی، احساس خستگی و کرختی در بدن داشته باشند.

نکته مهم پس از بیهوشی که حتما رعایت کنید:

برای راه رفتن بعد از عمل، حتماً باید از شخص کمکی استفاده کنند. کاهش ناگهانی فشار خون، دراز کشیدن طولانی مدت و اثرات دیگری که ناشی از تزریق داروی بیهوشی است، احتمال سرگیجه و از دست دادن تعادل را در پی خواهد داشت.

هر آنچه باید در مورد بیهوشی در عمل بینی بدانید ...

آیا امکان به هوش آمدن در حین عمل جراحی بینی وجود دارد؟

با توجه به تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که برخی از افراد علاوه بر ترس از جراحی و عوارض بیهوشی از به هوش آمدن در حین عمل هم می ترسند.

نکته ای قابل تامل این است که به هوش آمدن در حین عمل حراحی یک پدیده ی نادر است.

متخصصین بیهوشی در تمام طول مدت عمل جراحی بر روند بیهوشی بیمار نظارت دارند و شرایط را تحت کنترل قرار داده اند و در صورت بروز چنین اتفاقی سریعا اقدامات لازم را انجام می دهند. متخصص بیهوشی تیم دکتر فریدون اسلامی جو از بهترین ها میباشند و زیباجویان با اطمینان خاطر بیهوشی خوبی را در اتاق عمل و در جراحی هایشان سپری کرده اند.

اگر شما هم تمایل به انجام عمل زیبایی بینی دارید می توانید با داشتن مشاوره ای رایگان با یکی از بهترین جراحان بینی تهران، جناب دکتر فریدون اسلامی جو تمامی سوال های خود را بپرسید و با خیالی آسوده برای جراحی آماده شوید.

در اتاق عمل از چه داروی بیهوشی استفاده می شود؟

قدیمی ترین داروی بیهوشی به نام هالوتان است این داروی بیهوشی نسبت به داروهای قبل تر از خودش مانند اتر و … بسیار مناسب تر بوده است. امروزه استفاده از نسل های جدیدتر داروهای استنشاقی بیهوشی از حمله سووفلوران و دسفلوران هم از لحاظ اثرات و عوارض و… نسبت به داروهای قبلی بهتر هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ