لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

گرفتگی و کپ شدن بینی بعد از عمل بینی

گرفتگی و کپ شدن بینی بعد از عمل بینی

  • خانه
  • -
  • جراحی پلاستیک
  • -
  • گرفتگی و کپ شدن بینی بعد از عمل بینی
گرفتگی و کپ شدن بینی بعد از عمل بینی

متاسفانه یکی از عوارض عمل جراحی بینی گرفتگی است، به طوری که پس از عمل قادر نخواهید بود به راحتی از راه بینی نفس بکشید و دچار گرفتگی و انسداد بینی خواهید شد. این امر طبیعی می باشد و با گذشت زمان برطرف می شود.

علت گرفتگی بینی بعد از جراحی بینی:

گذاشتن اسپیلنت داخلی بینی تا حدودی باعث گرفتگی بینی می شود که با شستشوی روزانه چند نوبت داخل اسپیلنت با سرم شستشو به تنفس بهتر بلافاصله بعد عمل بینی کمک شایانی می کند.

البته این کار به دلیل محافظت و حفظ شکل جدید بینی در اولین روزها پس از عمل جراحی است. و تا زمانی که این گاز یا پانسمان درون بینی قرار دارد، قادر نخواهید بود از طریق بینی نفس بکشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت جراحی بینی خانم ها با آقایان-دکتر اسلامی جو

پس از برداشت پانسمان لوله شده ی درون بینی، باز هم در تنفس دچار مشکل خواهید بود، زیرا ورمی که شما در قسمت خارجی بینی تان مشاهده می کنید، در قسمت داخل بینی نیز وجود دارد و بیشترین فضای طبیعی در دسترس برای تنفس را مسدود کرده است.

گرفتگی و کپ شدن بینی بعد از عمل بینی

کپی بینی چند وقت بعد از عمل بینی برطرف می شود؟

ورم بینی پس از گذشت دو تا سه هفته از عمل جراحی ادامه دارد و به تدریج کاهش می یابد و همزمان با کاهش ورم بینی، تنفس شما نیز بهبود می یابد.

در تمامی جلسات ملاقات با جراح بینی ، باید در مورد گرفتگی و خشکی دماغ و ناراحتی های تنفسی و درمان انسداد بینی صحبت کنید، چون تنها جراح شما قادر خواهد بود در مورد خاص شما روند بهبودی صحیح بینی تان را تشخیص دهد و در درمان گرفتگی بینی به شما کمک نماید.

مطالعه بیشتر: اگر بعد از جراحی بینی، ضربه به بینی وارد شد چه کنیم؟

راه حل های جلوگیری از گرفتگی بینی چیست؟

  • سرتان را حتی زمان خواب بالاتر از سطح بدن نگه دارید.
  • از خم شدن یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • روزی 3 الی 4 مرتبه داخل بینی را شستشو دهید.
  • مصرف روزی 2 نوبت قرص آناهیل هنگام صبح و شب.
  • از دستورالعمل های مراقبتی جراح پلاستیک خود به طور کامل پیروی کنید.

مطالعه بیشتر : برای کاهش ورم بینی ناشی از جراحی رینوپلاستی چه کنیم؟

گرفتگی و کپ شدن بینی بعد از عمل بینی

دستورالعمل های بهترین جراح بینی به منظور رفع گرفتگی بینی بعد از رینوپلاستی

این دستورالعمل ها می تواند شامل مواردی از جمله مصرف داروهای تجویزی به منظور کاهش ورم، استفاده از مرطوب کننده و یا شستشوی بینی با اسپری محلول نمکی به علت خشکی بینی می باشد.

از خوردن غذاهای شور، نوشیدن الکل و گرفتن دوش آب داغ پرهیز کنید، چون میزان ورم بینی را افزایش می‌دهند.

اگر مبتلا به حساسیت‌های بینی هستید، از قرار گرفتن در معرض محرک هایی مانند گرد و غبار، پشم حیوانات و گرده ی گل ها خودداری کنید.

اگر شما به احتقان، گرفتگی بینی، فشار صورت، سرفه و تخلیه مخاط درشت از بینی دچار شده‌اید، احتمالاً به التهاب سینوس‌های بینی مبتلا هستید که اصطلاحاً به آن سینوزیت گفته می‌شود. در این مورد با پزشک مشورت نمایید.

رژیم غذایی حاوی ویتامین‌ها، مکمل‌ها و مصرف داروهای مربوط به مراقبت بعد از عمل.

در هرصورت با جراح خودتان مشورت کنید تا توصیه های لازم را به شما برای درمان گرفتگی بینی ارائه دهد.

با بهبود بینی و برطرف شدن ورم بینی، قادر خواهید بود مانند قبل و یا بهتر از قبل از طریق بینی تان تنفس کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

می توانید به منظور مشاوره رایگان با یکی از بهترین جراحان بینی، دکتر فریدون اسلامی جو از یکی از طرق زیر ارتباط برقرار نمایید:

[vc_row][vc_column width=”1/3″][cz_title icon_before_type=”icon” icon=”fa fa-envelope-o” sk_overall=”margin-bottom:24px;” sk_icon_before=”font-size:30px;color:#ffffff;background-color:#000001;margin-right:0px;margin-left:12px;border-radius:4px;” id=”cz_96137″]

پشتیبانی

email( @ )eslamijoo.com[/cz_title][/vc_column][vc_column width=”1/3″][cz_title icon_before_type=”icon” icon=”fa fa-volume-control-phone” sk_overall=”margin-bottom:24px;” sk_icon_before=”font-size:30px;color:#ffffff;background-color:#000001;margin-right:0px;margin-left:12px;border-radius:4px;” id=”cz_38448″ cz_title=””]

شماره تماس

09022233078-

22207819 – 22207684 (021)[/cz_title][/vc_column][vc_column width=”1/3″][cz_title icon_before_type=”icon” icon=”fa fa-map-marker” sk_overall=”margin-bottom:24px;” sk_icon_before=”font-size:30px;color:#ffffff;background-color:#000001;margin-right:0px;margin-left:12px;border-radius:4px;” id=”cz_58665″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ