لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

برای کاهش ورم بینی ناشی از جراحی رینوپلاستی چه کنیم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اغلب کسانی که عمل بینی انجام می دهند، نگران ورم بینی هستند. اکثرا برای دیدن نتیجه عمل اشتیاق دارند و متاسفانه این موضوع موجب می شود که فکر کنند بینی آن طور که توقع داشتند نشده و هنوز بزرگ است و .

اصولا ورم بینی باعث استرس و اضطراب بیمار میشود. ورم و کبودی بعد از عمل بینی مساله ای طبیعی است، اما وضعیت هر فرد بعد از جراحی متفاوت می باشد.

ممکن است در روزهای اول بعد از جراحی تورم بینی آنقدر زیاد باشد که بینی بسیار بزرگ بنظر برسد.

اکثر زیباجویان بعد از جراحی خود نگران ظاهر بینی خود هستند و زود قضاوت می کنند، تا 2 هفته بعد از جراحی تورم بینی کاملا واضح است اما پس از هفته دوم کمتر شده و در کل معمولا یکسال طول می کشد تا این ورم کاملا محو شده و بینی فرم طبیعی بگیرد.

بیشتر بخوانید : آموزش صحیح چسب زدن بینی

نکاتی هست که رعایت آن باعث می شود این نگرانی را سرکوب کرده و زودتر نتیجه عمل بینی خود را مشاهده کنید. رعایت نکات جلوگیری از ورم بینی به دو زمان قبل از جراحی و بعد از جراحی تقسیم می شود :

قبل از عمل چه کنیم که ورم ناشی از رینوپلاستی بینی ما کمتر شود؟

بعد از مشاوره با جراح بینی خود، توصیه های لازم به شما داده می شود اما به طور خلاصه به شما می گوییم که همان طور که بعد از عمل شما باید اصولی را رعایت کنید که از ورم بینی کاسته شود، قبل از عمل هم مواردی هستند که رعایت آن ها نیز بسیار مهم هستند. از جمله:

حتما قبل از به توصیه های پزشک خود عمل کنید و با آن همکاری کنید، 2 هفته قبل از عمل مراقبت ها را شروع کنید، مصرفداروهای بدون نسخه را قطع کنید، مرف مکمل های گیاهی را متوقف کنید، غذای سالم بخورید، سیگار نکشید و …

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”دکتر اسلامی جو” h4=”جراح بینی و متخصص گوش، حلق و بینی” txt_align=”center” css=”.vc_custom_1607899756947{background-image: url(http://dreslamijoo.com/wp-content/uploads/2020/12/جراحی-بینی.jpg?id=1257) !important;}”]دکتر اسلامی جو یکی از بهترین جراحان بینی می باشند که دارای تعداد بیشماری از نمونه کارهای رینوپلاستی بینی می باشند که می توانید تعدادی از آن ها را از بخش گالری و نموه کار های دکتر مشاهده نمایید.

به منظور رزرو وقت مشاوره رایگان از قسمت تماس با ما، با ما در ارتباط باشید

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

13 نکته برای کاهش ورم بینی بعد از عمل بینی :

1. سرتان را بالا نگهدارید

این کار، گردش خون به ناحیه صورت را بهبود می‌بخشد و تا حد زیادی ورم کنار بینی و دور چشم‌ها را کاهش می دهد.

زمان دراز کش می‌توانید با گذاشتن بالش زیر سرتان، آن را در سطحی بالاتر از قلبتان قرار دهید تا گردش خون افزایش بیابد.

رسیدن مداوم خون به ناحیه صورت سرعت فرایند بهبود را افزایش داده و درد را کاهش می‌دهد، و به این ترتیب از شدت مشکلتان کم می‌کند.

2. کمپرس سرد

این نکته بعد از عمل بینی از ساده‌ترین روش‌ها برای کاهش و جلوگیری از تورم و همچنین کاهش احساس درد ناشی از عمل است. برای انجام کمپرس سرد، می‌توانید مکعب‌های یخ را در یک حوله نخی نرم بپیچید و آن را روی نواحی اطراف بینی و چشم‌ها قرار دهید.

این کار را روزی دو تا سه بار و هر بار به مدت حدوداً 25 دقیقه انجام دهید.استفاده از کمپرس سرد بر روی جایی از بینی که روی آن عمل جراحی انجام شده توصیه نمی‌شود.

3. از حمام کردن با آب داغ اجتناب کنید

به دلیل استفاده از بتادین و بودن در مکان بیمارستان، خیلی از افراد بعد از عمل جراحی، احساس می کنند که نیاز به حمام دارند و با آب داغ حمام می‌کنند، که این موضوع می‌تواند باعث تشدید تورم شود.

همچنین می‌توانند دوره بهبود را طولانی‌تر کنند، به همین دلیل بهتر است از این کار اجتناب کنید مگر آنکه پزشک آن را توصیه کرده باشد.

4. مصرف داروهای ضد التهاب، بدون نسخه و مشورت پزشک ممنوع :

به طور کلی پزشک از شما می‌خواهد که قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری کنید اما می‌توانید در دوران بهبود با اجازه پزشک از این داروها استفاده کنید تا از میزان التهاب بینی شما کاسته شود.

در صورتی که جزو زیباجویان دکتر فریدون اسلامی جو می باشید طبق نسخه و تجویزهای ایشون پیش بروید تا نگران هیچ گونه مشکلات احتمالی نباشید.

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از عمل بینی

5. کم کردن مصرف سدیم :

هنگامی که دچار هرگونه التهاب هستید، سدیم می‌توانید باعث بروز عوارض بسیاری شود.

در چند هفته اول بعد از جراحی بینی هم دچار نوعی ورم می‌شوید و به همین دلیل باید در طول این دوره از خوردن نمک یا هرگونه غذایی که حاوی مقدار زیادی سدیم است خودداری کنید، چرا که سدیم به تجمع مایع در بدن کمک کرده و باعث بدتر شدن تورم می‌شود.

6. مصرف مواد غذایی مناسب:

مصرف سبزیجات برگ سبز در دوران بهبود بسیار مناسب است. میوه و ماهی‌های چرب را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مغزها یکی دیگر از منابع عالی پروتئین محسوب می‌شوند که می‌‌توانید از مصرف آنها لذت ببرید. سعی کنید میزان مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید.

مصرف برخی از مواد خوراکی از قبیل غذاهای سرخ کردنی باعث افزایش التهاب می‌شود بنابراین سعی کنید مصرف آن‌ها را محدود نمایید. مصرف مواد خوراکی حاوی قند باعث بروز مشکل خواهد شد به این ترتیب از مصرف آنها خودداری کنید. از غذاهای غنی از ویتامین K استفاده کنید.

رینوپلاستی بینی

7. استفاده از اسپلینت

گذاشتن اسپلینت یا نوار چسب به کاهش ورم کمک می‌کند، که به همین دلیل استفاده از آن‌ها یکی از بخش‌های اصلی فرایند بهبودی است.

حتماً باید اسپلینت تا زمانی که پزشک توصیه کرده روی بینی بماند و همچنین از آن مراقبت شود تا در زمانی که بر روی بینی قرار دارد حداکثر بهبودی حاصل شود. در تمام دوره استفاده از اسپلینت باید آن را خشک نگهدارید تا از بروز عفونت و تورم جلوگیری شود.

در زمان استفاده از اسپلینت از هیچ‌گونه کمپرس سرد یا گرم استفاده نکنید زیرا این کار نیز می‌تواند باعث عفونت شود.

8. پانسمان و بخیه‌ها را دست‌کاری نکنید

جراح شما محل جراحی را بسیار دقیق پانسمان می‌کند تا به ترمیم بافت کمک کند؛ پس به‌هیچ‌وجه آنها را دست‌کاری نکنید. پانسمان بینی را طبق دستور پزشک تعویض کنید. بانداژ را به‌موقع و منظم تعویض کنید و هنگام تعویض، به بینی فشار وارد نکنید.

9. نوشیدن آب و مایعات:

آب زیادی بنوشید، چون اگر آب بدن شما به اندازه ی کافی باشد، به کاهش تورم بعد از عمل زیبایی بینی کمک می کند.

10. پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی برای کاهش ورم بعد از عمل بینی و رفع کبودی مناسب بوده اما دویدن و انجام ورزش های سنگین توصیه نمی شود. هرچه زودتر راه‌رفتن را به طور آهسته شروع کنید. راه‌رفتن مانع لخته‌شدن خون و باعث کاهش ورم می‌شود.

11. مصرف داروها طبق دستور پزشک:

داروهای خود را به‌موقع مصرف کنید و به توصیه‌های پزشک‌تان عمل کنید. هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنید. درمورد مصرف داروهایی که قبل از عمل مصرف آنها را قطع کرده بودید با پزشک‌تان مشورت کنید.

12. از فشار آوردن بینی جلوگیری کنید :

مراقب ضربه ناگهانی و فشاردادن بینی باشید چون ممکن است باعث تورم و کبودی شود و ترمیم بینی را دچار مشکل کند. آب بینی خود را بالا نکشید، این کار به بینی فشار وارد می‌کند و باعث خون‌ریزی یا آسیب بخیه‌ها می‌شود. تاحدامکان عطسه نکنید و اگر عطسه کردید، مثل حالت سرفه، هوا را از راه دهان خارج کنید. بیش‌ازحد خندیدن ماهیچه‌ها و رباط‌های پشتیبان بینی را جابه‌جا می‌کند و مشکل‌ساز می‌شود.

13. حرکت و فعالیت‌هایتان را محدود کنید

پس از جراحی بینی باید از انجام فعالیت‌هایی که باعث می‌شوند خون به نواحی مختلف صورت هجوم بیاورد اجتناب کنید. دست کم باید یک ماه از انجام فعالیت‌هایی مانند بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن و غیره اجتناب کنید.

مطالعه بیشتر : جراحی بینی غضروفی و گوشتی توسط دکتر فریدون اسلامی جو

به طور خلاصه :

• برای خشک کردن موها از سشوارهای دستی استفاده کنید. حداقل تا ۲ هفته از سشوارهای آرایشگاهی دوری کنید.
• احساس گرفتگی خفیف داخل بینی طبیعی است. تا یک هفته از تلاش برای بازکردن مجاری بینی با بالاکشیدن شدید هوا از طریق مجاری بینی خود داری کنید.
• برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید. مکش موجب ایجاد درد در ناحیه بینی و افزایش ورم بینی می شود.
• از فین کردن به مدت سه هفته جداً خودداری نمایید. این کار موجب پاره شدن بافت بینی، خونریزی و افزایش ورم بینی می شود.
• سوراخ های بینی را لمس نکنید و با دستمال کاغذی یا دست، دستکاری نکنید. این کار ریسک عفونت را افزایش می دهد و ورم بینی را بیشتر می کند.

در آخر :

امکان ندارد که بعد از عمل بینی ورم نداشته باشید، پس داشتن صبر بهترین راه است. صبور باشید و با رعایت نکات ذکر شده باعث شوید نتیجه نهایی عمل جراحی‌تان عالی باشد و زحمت خود و جراح پلاستیک حدر نشود. به این صورت بهتر می‌توانید دوره بهبودی را سپری کرده و انتظار دیدن نتیجه نهایی را تحمل کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ