لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

اگر بعد از جراحی بینی، ضربه به بینی وارد شد چه کنیم؟

در کل بینی جزو حساسی ازصورت استه به خصوص بینی که تازه و حتی مدتی است که عمل شده است.

بعد از عمل بینی،احتمال اینکه افراد به طور ناخواسته به بینی شما صدمه وارد می کنند وجود دارد و این موضوع قابل پیشگیری نیست.

اگر چه بینی بعد از جراحی بینی، برای چنیدن ماه بعد از عمل ممکن است در معرض آسیب باشد، اما این بدان معنا نیست که ضربه خوردن بینی قطعی بوده و هر آن ممکن است صورت گیرد.

اما مراقبت از بینی یک امر جدی و طبیعی است.

زیرا در صورت آسیب های جدی ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی بینی باشد.

بیشتر بخوانید :  جراحی بینی غضروفی و گوشتی توسط دکتر فریدون اسلامی جو

حال اگر به هر دلیلی دچار این مشکل شدید و ضربه ای به بینی شما وارد شد چه باید کرد؟

میزان آسیب چقدر است؟ آیا نیاز به جراحی دوباره وجود دارد؟

تنها راهی که می توانید میزان آسیب وارد شده و نیاز به جراحی ترمیمی بینی و یا خیر را دانست، مراجعه به جراح بینی است که جراحی زیبایی بینی را برای شما انجام داده است.

برخی از عوارض جزئی به مرور زمان برطرف می شود. ولی ممکن است جراح زیبایی بینی، برای برطرف شدن بسیاری از مشکلاتی که به دلیل ضربه به بینی در شما ایجاد شده است، از شما بخواهد که بعد از یک سال جراحی ترمیمی انجام دهید.

اما چرا بعد از یکسال؟

چون بینی هنوز متورم است و این مدت به منظور کاهش تورم ها و التهاب بافت های جراحی شده است که نتیجه جراحی بینی در این مدت کاملا مشخص می شود.

جراح بینی شما تا کاهش کامل این تورم ها نمی تواند وضعیت شما را به طور دقیق بررسی نماید و تصمیم بگیرد. بعد از گذشت 6 هفته الی 3 ماه از عمل بینی تورم تا حدود زیادی کاسته شده و ظاهر اصلی بینی در حال نمایان شدن است.

برخی ضربات و آسیب ها در این دوران ممکن است فقط باعث ایجاد تورم بیشتر شود و در صورت نداشتن آسیب جدی جای نگرانی نیست.

مطالعه بیشتر : مراقبت های بعد از عمل بینی

اگر بعد از جراحی بینی، ضربه به بینی وارد شد چه کنیم؟

چه مدت زمانی بعد از عمل بینی، بینی عمل شده در برابر ضربه مقاوم تر است؟

بعد از گذشت 3 ماه از جراحی، بینی، فرم قوی تری پیدا کرده و می تواند در برابر صدمات و ضربات عادی و خفیف روزانه مقاومت کند.

در صورتی که نگران میزان تاثیر گذاری ضربه ها و آسیب ها بر روی بینی خود هستید، می توانید با جراح بینی خود در تماس باشید.

در هر صورت بینی بعد از عمل به نسبت قبل حساس‌تر می‌شود و واکنش آن به ضربات و برخوردهای روزمره هم نسبت به قبل عمل، حساس‌تر می‌شود و حتی ممکن است دچار خون‌ریزی هم شود.

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”دکتر فریدون اسلامی جو” h4=”جراح بینی و متخصص گوش، حلق و بینی” css=”.vc_custom_1625340524551{background-color: #bbf1d9 !important;}”]

بهترین جراح بینی در تهران

به منظور مشاهده گالری دکتر فریدون اسلامی جو، می توانید از صفحه مرتبط دیدن فرمایید.

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

برخی نشانه‌های مهم آسیب بینی عمل شده:

  • التهاب سطح خارجی یا داخلی بین
  • تغییر فرم خارجی بینی و انحراف آن
  • خونریزی داخلی و یا بیرونی
  • سیاه شدن چشم‌گودی چشم و یا ایجاد کبودی‌های اطراف بینی
  • تغییر در شرایط تنفسی و ایجاد اختلال در آن
  • ایجاد صدا هنگام تماس دست با بینی
  • تشکیل بیش از حد خلط بینی و بیرون ریزی آن

بیشتر بخوانید : برای کاهش ورم بینی ناشی از جراحی رینوپلاستی چه کنیم؟

با مشاهده این نشانه ها بعد از ضربه به بینی چه کنیم:

در هرصورت، بعد از آسیب به بینی باید به پزشک مراجعه کنید، اما اگر این کار زمان بر و یا اینکه به پزشک دسترسی ندارید راهکارهایی وجود دارد تا از صدمات بیشتر پیشگیری کنید.

در ابتدا با مشاهده هر نوع آسیبی خونسری خود را حفظ کنید و از این راهکارها استفاده کنید.

  • خونریزی بینی بعد از ضربه به بینی:

در صورت مشاهده خونریزی سعی کنید خونریزی را متوقف کنید.

برای این کار در ابتدا بشینید و از دراز کشیدن و یا تکیه کردن جدا پرهیز کنید.

سرتان را در حالت عادی به سمت پایین قرار دهید به گونه ای که بالاتر از قلبتان قرار بگیرد و کمی به جلو خم شوید تا خون در گلویتان نماند.

سعی کنید تا با دهن نفس بکشید. قسمت نرم بینی را با انگشت شصت و اشاره بگیرید و تا بند آمدن خونریزی نگه دارید. توجه داشته باشید که بعد از هر ۵ دقیقه چند ثانیه بینی را ول کرده و مجدد بگیرید.

  • درد بعد از ضربه به بینی:

در صورتی که پس از ضربه احساس درد داشتید ابتدا به مطب پزشک مراجعه کنید اما اگر زمان می‌برد و تحمل درد برایتان مشکل است، از داروهای مسکن بی نسخه مانند استامینافون و یا ایبوبروفن استفاده کنید.

کمی استراحت کنید و دراز بکشید و سعی کنید بینی‌تان بالاتر از قلب‌تان باشد، به طوری که سر حالتی قائم و یا نزدیک به آن داشته باشد.

  • تورم بعد از ضربه به بینی:

در صورتی که بینی و اطراف بینی‌تان تورم داشت، با استفاده از چندبسته یخ و یک پلاستیک برای خود یک کمپرس یخ آماده کنید؛ این کمپرس را بر روی محل متورم قراردهید و بعد از چند دقیقه بردارید. بعد از چند دقیقه، مجددا کمپرس را بر روی محل متورم قراردهید. فقط دقت کنید که فشاری به بینی‌تان وارد نکنید. این کار را چندبار در طی روز انجام دهید.

اگر بعد از جراحی بینی، ضربه به بینی وارد شد چه کنیم؟

مراجعه به پزشک:

در صورتی که علائم خفیف بود و به پزشک مراجعه نکردید و با راه‌کارهای بالا هم راه به جایی نبردید حتما به پزشک مراجعه کنید و با بررسی بینی‌تان مشکل را شناسایی کنید و در پی دفع آن بکوشید.

مطالعه بیشتر : هر آنچه می خواهید درمورد جراحی ترمیم بینی بدانید …

همه پزشکان، پس از انجام جراحی به بیماران خود هشدار ها و مراقبت های لازم را بازگو می کنند. در طی این زمان فرد باید مراقب باشد تا ضربه به بینی وارد نشود و از انجام هرگونه کارهای خطرناک پرهیز کند.

اگر ضربه ای به بینی جراحی شده وارد شد، از مهم ترین نکات و مواردی که در این زمان باید نسبت به آن توجه داشته باشید این می باشد که ابتدا باید خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و کنترل خود را از دست ندهید سپس مواردی که در مطلب بالا گفته شد رو انجام دهید و در نهایت به جراح بینی خود مراجعه کنید تا به بررسی بینی بپردازد و از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ