لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

سوهان کشی یا رسینگ بینی در جراح بینی

جراحی بینی از مواردی است که متقاضیان زیادی دارد و در این بین سوهان کشی بینی از سوالات پرتکرار افراد می باشد. در این مقاله قصد داریم درمورد سوهان کشی بینی و سوالات شما در این مورد به طور کامل صحبت کنیم.

در میان روش های مختلفی که برای جراحی بینی استفاده می شود، می توانیم به روش سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ بینی اشاره کنیم.

توجه داشته باشید که این روش جراحی بیشتر مناسب افرادی است که از قوز بینی کمی برخوردار هستند و نیازی نیست که تحت عمل جراحی بینی سخت قرار بگیرند.

سوهان کشی بینی یا رسپینگ چیست؟

یکی از روش‌های اصلاح فرم بینی رسپینگ بینی است.

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ راه حلی برای برطرف کردن قوز باقیمانده بعد از عمل است. در صورتی که قوز بینی به درستی برطرف نشود ممکن است بعد از عمل نیاز به سوهان کشی بینی باشد. سوهان کشیدن بینی همانند عمل بینی نیست.

در این روش نیاز به بیهوشی نیست و عمل رسپینگ بینی با بی حسی موضعی قابل انجام است. سوهان کشیدن بینی بعد از عمل بینی یک روش رایج برای فرم دهی نهایی به بینی است. با استفاده از رسپینگ بینی با سوهان، پزشک جراح بینی با سوهان کشیدن بینی سعی در حذف قسمت های قوز دار بینی می‌کند. به این عمل رسپینگ بینی نیز می‌گویند.

البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که در این روش نیز بیمار باید تحت عمل قرار گیرد. اما فرآیند جراحی در سوهان کشی بینی نسبت به جراحی زیبایی آسان تر بوده و از عوارض کمتری نیز برخوردار است.

به منظور مشاوره رایگان با جراح بینی، دکتر فریدون اسلامی جو از طرق زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس

09022233078 – 22207819 – 22207684 (021)

قوز بینی از دو بخش غضروفی و استخوانی تشکیل شده است. برداشتن قوز بینی با روش های استئوتومی و سوهان کشیدن انجام می شود.بعد از بلند کردن پوست بینى روى قوز بینى رسپ کشیده مى شود تا پشت بینى صاف شود.

سوهان کشی یا رسینگ بینی در جراح بینی

انواع سوهان بینی؟

سوهان بینی انواع مختلفی دارد که برای کاربردهای زیر استفاده می شوند:

  • سوهان با عاج درشت : جهت صاف كردن قوزهاى متوسط
  • سوهان سوزنی : جهت صاف کردن قوزهای بزرگتر
  • سوهان نرم : برای فرم دهی نهایی و گاین

روش سوهان کشیدن بینی؟

برای سوهان کشی حتما نیاز به بیهوشی نیست با بی‌حسی موضعی نیز قابل انجام است.

سوهان کشیدن بینی به خصوص در عمل های ترمیمی بینی و در مواردی که تنها لازم است قوز بینی بر طرف شود به روش عمل بینی بسته انجام می شود.

سوهان بینی به هر دو روش باز و بسته قابل انجام است. البته تشخیص هر دومورد به نظر جراح بستگی دارد و در این مورد می توانید با یکی از بهترین جراحان بینی، دکتر فریدون اسلامی جو متخصص گوش، حلق و بینی مشاوره رایگان داشته باشید.

معمولا در سوهان کشی بینی دیگر لازم به جراحی باز بینی نیست. زیرا نیازی به اصلاح نوک بینی نمی باشد. در روش بسته هیچگونه بخیه و برش خارجی زده نمی شود.

آیا سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

عمل سوهان کشیدن بینی تحت بیهوشی عمومی و یا بیحسی موضعی انجام می شود. بنابراین در طی عمل دردی احساس نخواهید کرد. بعد از عمل نیز دردی وجود ندارد. اگر هم دردی احساس کردید با مصرف مسکن های تجویز شده قابل کنترل است.

اما با این وجود ممکن است بیمار پس از جراحی به مدت چند روز تورم و کبودی را بر روی بینی خود احساس کند که به خودی خود این آسیب ها پس از گذشت مدت زمانی برطرف خواهند شد.

سوهان کشی یا رسینگ بینی در جراح بینی

مدت زمان بهبودی بعد از سوهان بینی؟

بهبودی بعد از سوهان بینی به روش جراحی بسته سریعتر از جراحی زیبایی بینی باز خواهد بود.

برش خارجی ایجاد نمی شود و زمان بهبودی کوتاه است. البته ممکن است تورم و کبودی ایجاد شود. 5 تا 7 روز بعد از سوهان کشی بینی خود را چسب بزنید. تا دو هفته پس از سوهان کشی بینی و تا زمان از بین رفتن تورم و کبودی، بهتر است از انجام فعالیت ورزشی سنگین خودداری کنید.

خارج کردن استخوان های تراشیده شده بعد از سوهان کشی؟

بعد از اتمام سوهان کشی، محل توسط محلول نمکی استریل شستشو داده می شود که باعث از بین رفتن بیشتر قطعات یا پودر استخوان می شود.

با این کار اکثر قسمت های تراشیده شده ی استخوان حذف می شود. حتی اگر مقداری از این خرده استخوان ها باقی بماند به اندازه ای نیست که در روند بهبود و ظاهر بینی شما تاثیر گذار باشد.

عوارض رسپینگ بینی؟

عمل رسپینگ نیز همانند سایر عمل های بینی نیاز به برش بافت بینی و به اصطلاح جراحی دارد تنها تفاوت این عمل در این است که در روش‌های دیگر جراح زیبایی ،بافت اضافی را برش می‌دهد یا در برخی موارد مجبور به شکستن بافت می‌شود اما در رسپینگ بینی تنها با کشیدن سوهان عمل انجام می‌شود.

عمل سوهان کشیدن بینی معمولا به عنوان یک روش مستقل و گاهی نیز به عنوان مکمل عمل بینی انجام می‌شود. بدین معنا که ممکن است پس از انجام یک جراحی نیاز باشد تا جراحی با سوهان کشیدن عمل را به پایان برساند، مب توانید از کلیپ های سایت فیلم انجام عمل بینی توسط دکتر فریدون اسلامی جو مشاهده نمایید.

همانطور که گفته شد رسپینگ بینی نیز نوعی جراحی بینی استخوانی است بنابراین پس از جراحی شاهد کبودی و تورم بافت بینی خواهیم بود. مدت زمانی که تورم بافت ممکن است به طول بینجامد حدود 9 ماه الی یکسال می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ