لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

افتادگی پلک عصبی چیست؟راه های درمان

افتادگی پلک یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که فرد در هر سنی و به دلایل مختلف می‌تواند با آن مواجه شود. اما علت افتادگی ناگهانی پلک یک چشم را می‌توان با مشکلات عصبی مرتبط دانست.

درمان افتادگی پلک عصبی هم روش‌های متعددی دارد که در این مقاله خواهیم دانست، بهترین درمان افتادگی پلک عصبی چیست؟ سپس بهترین روش‌های درمان را بیان می‌کنیم. همراه ما باشید…

افتادگی پلک عصبی یعنی چه؟

افتادگی پلک که پتوز نیز نام دارد به شرایطی گفته می‌شود که در طی آن پلک در جایگاهی پایین تر از جایگاه طبیعی خود قرار دارد. انواع مختلف پتوز را می‌توان در دو دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی کرد.

انواع افتادگی پلک :

  1. پتوز مادرزادی
  2. پتوز اکتسابی

افتادگی پلک عصبی چیست؟راه های درمان

علائم افتادگی پلک عصبی:

اختلال در عملکرد یا آسیب به عصب‌های سمپاتیک یا اوکولوموتور و حتی بروز مشکل در سیستم عصبی مرکزی ممکن است منجر به افتادگی پلک شود. در این حالت پلک بالایی پایین‌تر از سطح معمول (حداقل ۵/۱ تا دو میلی‌متر پایین‌تر) قرار می‌گیرد. اگر یک یا چند مورد از علائم زیر را دارید، باید برای درمان افتادگی پلک عصبی اقدام کنید:

  • پلک بالایی تا حدودی مردمک چشم را پوشانده است.
  • میدان دیدتان کاهش یافته است.
  • برای دیدن باید سر خود را به عقب خم کنید یا از دست برای بالا بردن پلک استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

آیا عمل پلک برگشت پذیر است؟

افتادگی پلک عصبی چیست؟راه های درمان

روش های درمان افتادگی پلک عصبی

روش‌های درمانی زیادی برای درمان افتادگی پلک وجود دارد؛ مانند حرکات ورزشی، استفاده از روغن‌ها و داروهای گیاهی، لیفت پلک، پلکسر، بلفاروپلاستی و غیره. این روش‌ها ممکن است برای درمان افتادگی پلک عصبی چندان موثر نباشد.

افتادگی پلک معمولا به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و باید جدی گرفته و بلافاصله با پزشک در میان گذشته شود. پس از مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های تصویری، آزمایش خون و معاینه بالینی تصمیم برای کاربرد یکی از روش‌های درمانی گرفته می‌شود.

افتادگی پلک عصبی گاهی به علت بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد می‌شود. در این حالت فرایند درمان افتادگی پلک عصبی جزئى از یک برنامه‌ی درمانی پیچیده‌تر خواهدبود و گاهی لازم است تا برای درمان افتادگی پلک عصبی، بیماری زمینه‌ای مرتبط با آن درمان شوند.

انتخاب روش درمانی افتادگی پلک بیمار به وخامت بیماری بستگی دارد. به این منظور از روش بدون جراحی و یا جراحی بالینی استفاده می‌شود. بنابراین انتخاب روش درمان به عهده پزشک متخصص است.

افتادگی پلک عصبی چیست؟راه های درمان

روش درمانی بدون جراحی

یکی از این روش‌ها استفاده از پایه‌های مخصوص در قاب عینک است که سبب بالا کشیدن پلک و ایجاد شرایط طبیعی می‌شود. مواردی هم با تجویز دارو و مکمل‌هایی مانند ویتامین ب 12 درمان می‌شود. این ویتامین موجب تقویت عصب‌ها شده و فعالیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

درمان افتادگی پلک عصبی با جراحی

جراحی بهترین روش درمانی برای افتادگی پلک عصبی می‌باشد که با تشخیص پزشک و انجام معاینات و آزمایشات متعدد انجام می‌گیرد.

به این منظور سعی می‌شود تا عضلاتی که سبب حرکت پلک بالا می‌شوند را تقویت کرده و قطر آن را افزایش دهند. هم‌چنین اگر عضله شل شده و آویزان باشد آن را به قسمتی در زیر ابرو اتصال داده تا به کمک آن طبیعی عمل کند.

علاوه بر آن چه گفته شد می‌توان از جراحی بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک کمک گرفت. جراحی بلفاروپلاستی بیش از اینکه یک جراحی زیبایی باشد در موارد درمانی به کار گرفته می‌شود و در بسیاری از مواقع رضایت بخش است. در خصوص جراحی بلفاروپلاستی می توانید کاملا رایگان تحت مشاوره دکتر فریدون اسلامی جو یکی از بهترین جراحان زیبایی در تهران قرار بگیرید.

به منظور مشاهده نمونه جراحی عمل پلک دکتر اسلامی جو کلیک کنید.

در روش جراحی بلفاروپلاستی توسط دکتر اسلامی جو برداشتن و یا حذف پوست اضافی پلک انجام می‌گیرد. جراحی بلفاروپلاستی چین‌های اطراف چشم را ازبین برده و ظاهری جوان پدید می‌آورد و خبر خوش این این است که جراحی های دکتر فریدون اسلامی جو بدون هیچ بخیه ای انجام میشد و دیگر نیاز نیست نگران جای بخیه در روی پلک خود باشد.

به منظور اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله جراحی پلک بدون بخیه توسط دکتر اسلامی جو را مطالعه نمایید.

در پایان

افتادگی پلک همیشه ناشی از پیر شدن و بالا رفتن سن نیست. این عارضه ممکن است در اثر بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت رخ بدهد. پس قبل از اینکه بخواهید به زیبایی پلک‌ها بپردازید، سعی کنید با یافتن پزشک مناسب و متخصص، علت افتادگی پلک را بررسی و برطرف کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ