لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

آیا عمل پلک برگشت پذیر است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]چشم‌ ها مهمترین جز صورت به شمار می‌آید و تاثیر زیادی در زیبایی دارد. با این حال با افزایش سن چشم ها اولین قسمت از صورت هستند که دچار پیری و افتادگی می‌شوند.

بلفاروپلاستی عملی است که با برداشتن پوست اضافی و پف چشم باعث جوانسازی و از بین رفتن پف و چروک دور چشم می‌شود. اما قبلا در مورد این عمل و همه جزئیات آن توضیح داده ایم و در این مقاله قصد داریم به این سوال که آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت دارد؟ پاسخ دهیم…

قابل بازگشت بودن عمل بلفاروپلاستی:

با افزایش سن بافت پوست نیز تغییر می‌کند و پوست شل می‌شود. به هیچ نحو نمی‌توان جلوی افتادگی پوست بر اثر افزایش سن را گرفت. پس به همین دلیل افتادگی پوست چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی قابل بازگشت است.

این عمل در سنین بالا انجام می‌شود و پوست تا حدی روند پیری را طی کرده. از طرفی روند پیری پوست با کندی پیش می‌رود به همین دلیل سالها طول می‌کشد تا نتیجه عمل به حالت اولیه بازگردد و حتی شاید هیچوقت دوباره چشم به شدت حالت قبل از عمل برنگردد. با این حال شاید پس از گذشت سال‌های بسیار و با افزایش سن شاهد افتادگی دوباره پوست چشم باشیم.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از جراحی پلک

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

نتایج بلفاروپلاستی طی چه مدت نمایان می شود؟

نتایج بلفاروپلاستی (جراحی پلک) عموماً طولانی‌مدت است. غیرمعمول نیست که طول عمر نتایج بین بیماران کمی متفاوت باشد، اما می‌توان انتظار داشت که نتایج جراحی پلک بالا حدود 5 تا 7 سال باقی بماند و نتایج جراحی پلک پایین اساساً دائمی است. البته روند پیری را نمی توان متوقف کرد و این افزایش سن می تواند در نتایج تاثیرگذار باشد.

درمورد پلک‌های بالایی، پس از چندین سال ممکن است پوست دوباره شروع به افتادگی کند. یک دلیل رایج این است که پیشانی و ابرو به‌مرورزمان افتادگی دارند و پوست بالای پلک شما را به سمت پایین فشار می‌دهند. در چنین مواردی، ممکن است از لیفت ابرو برای بلندکردن و صاف کردن پوست ابرو بهره‌مند شوید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][cz_video_popup type=”2″ id=”cz_43568″ mp4=”https://dreslamijoo.com/wp-content/uploads/2023/01/2965611752420727392.mp4″ image=”2059″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”10px”][vc_column_text]بسته به نوع جراحی پلک، نتایج ممکن است دائمی یا برگشت‌پذیر باشد. اگر جراحی پلک افتاده را انجام داده‌اید که در آن پزشک یک برش کامل یا جزئی ایجاد کرده است، این عمل معمولاً قابل برگشت نیست. دراین‌بین سن جراحی نیز اهمیت دارد.

قابل ذکر است که جراح و متخصص در این نوع جراحی بسیار مهم می باشد و ظرافت حرف اول را می زند، دکتر فریدون اسلامی جو جراخی پلک را بدون بخیه و جای بخیه انجام می دهند و هیچ دوره نقاحت و جای بخیه و برشی بعد از بهبود کامل به جا نمی ماند.

مطالعه بیشتر : عمل لیفت شقیقه یا جراحی تمپورال لیفت چیست؟

آیا عمل پلک برگشت پذیر است؟

انواع جراحی پلک و میزان ماندگاری هرکدام:

سه تکنیک اصلی برای بلفاروپلاستی وجود دارد. گزینه ای که پزشک شما انتخاب می‌کند هم به ترجیح شما و هم به نیازهای فردی شما بستگی دارد. انواع اصلی جراحی پلک عبارتند از:

  • جراحی پلک با برش کامل

در طی این روش، جراح یک برش کامل در امتداد بیشتر چین پلک جدید ایجاد می‌کند و از بخیه‌های متحرک برای ثابت نگه‌داشتن پلک در هنگام بهبودی استفاده می‌کند. این روش معمولاً برای بیمارانی با چربی و پوست اضافی که باید از پلک بالایی برداشته شوند، استفاده می شوند. ممکن است یک اسکار خفیف در تمام طول چین وجود داشته باشد. این روش به نسبت سایرین دائمی‌ترین حالت نتایج را نشان می‌دهد. محل برش به مرور زمان بهبود پیدا می کند. به دلیل اینکه در شیار پلکی برش ایجاد می شود، به راحتی قابل مشاهده نیست.

  • جراحی پلک با برش جزئی

روش برش جزئی به روشی مشابه برش کامل انجام می‌شود، اما جراح برش را تاحدامکان کوچک می‌کند تا اندازه اسکار را به حداقل برساند. این روش ممکن است بهترین انتخاب برای بیمارانی باشد که نیاز به برداشتن پوست اضافی (اما نه چربی) از پلک دارند.

  • جراحی پلک بدون برش

این روش کم تهاجمی‌ترین روش برای انجام جراحی پلک پایین است زیرا نیازی به برش نیست. ممکن است گزینه خوبی برای بیمارانی باشد که نیازی به برداشتن پوست یا چربی ندارند. در این روش پزشک برشی را در ملتحمه چشم ایجاد می کند و از طریق آن چربی های پلک پایین را جا به جا می کند تا گودی چشم نیز برطرف شود.

در آخر باید گفت که انتخاب پزشک معتبر در نتیجه عمل بلفاروپلاستی بسیار موثر است. دکتر فریدون اسلامی جو جراح و متخصص زیبایی در زمینه جراحی بینی و بلفاروپلاستی ( عمل پلک ) می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به طرق زیر با دکتر اسلامی جو ارتباط برقرار نمایید.

شماره همراه :

09022233078

شماره تماس مطب :

22207819 – 22207684 (021)

مطالعه بیشتر : مراقبت های قبل و بعد از عمل لیفت شقیقه

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ