لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

جراحی بینی غضروفی و گوشتی توسط دکتر فریدون اسلامی جو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]فهرست مطالبی که در این مطلب می خوانید:

  1. بینی گوشتی چگونه است؟
  2. آیا بینی من گوشتی و غضروفی است؟
  3. برش جراحی زیبایی بینی در بینی ها گوشتی
  4. بهترین سن برای عمل بینی گوشتی
  5. بالاترین سن برای عمل بینی گوشتی
  6. نکاتی در مورد تکنیک‌های جراحی بینی گوشتی
  7. آیا بعد از جراحی بینی گوشتی، فرم ببینی برمیگردد؟ یا عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟
  8. هزینه عمل بینی گوشتی چقدر است؟
  9. بهبودی در بینی استخوانی سریع تر است یا بینی گوشتی
  10. آیا پس از عمل بینی های گوشتی ، گوشت اضافه در بینی ایجاد می شود؟
  11. آیا می توان با جراحی، پوست بینی های گوشتی را نازک کرد؟
  12. مراقبت های لازم بعد از جرحی بینی گوشتی
  13. چقدر طول می کشد که فرم بینی های گوشی بعد از عمل مشخص شود؟

بینی گوشتی چگونه است؟

بینی های گوشتی نسبت به بینی های دیگر دارای پوستی ضخیم تر می باشد و چربی بیشتری در نوک بینی های گوشتی وجود دارد و قاعدتا سر بینی هی گوشتی پهن و نرم می باشد.

با توجه به این که چربی نوک بینی بیشتر و پهن تر است این بینی ها از غضروف های ضعیف و همچنین ساختار نگهدارنده ضعیفی نیز دارند به همین دلیل بود که در جراحی های قدیم کوچک و ضعیف کردن غضروف ها در عمل جراحی زیبایی بینی باعث می شد که نوک بینی پایین آمده و سر بینی پهن شود.

آیا بینی من گوشتی و غضروفی است؟

یکی از راه های اینکه بدانید بینی شما گوشتی است یا نه اینه که به بالا نگاه کنید و بعد در آینه ببینید شکل سر بینی شما حالت مثلثی دارد و یا نیم دایره و ذوزنقه؟!

اگر سر بینی خود را در آینه به حالت نیم دایره و ذوزنقه و نیم دایره باشد پس بینی شما گوشتی می باشد.

در بینی های گوشتی تخصص جراح بسیار مهم است و باید سراغ بهترین جراح بینی های گوشتی بروید تا از نتیجه عمل رینوپلاستی گوشتی خود راضی باشید، چراکه در این جراحی ها به علت ضعیف بودن ساختار غضروفی بینی های گوشتی، کار جراح سخت تر است و به جای برداشتن غضروف می بایست غضروف این بینی ها را تقویت کنند و این کار یک جراح متخصص می باشد.

بینی های گوشتی انواع زیر را دارند:

۱- بینی گوشتی با غدد چربی فراوان و منافذ زیاد و بزرگ:
۲- بینی گوشتی با پوست بسیار ضخیم و غدد چربی کم‌کار:

بینی گوشتی با چند ویژگی از قبیل ضخیم تر بودن پوسته ی روی بینی و ضعیف تر بودن غضروف آن شناخته میشود.

اگر بخواهیم خیلی ساده بینی گوشتی را توضیح بدهیم این است که این نوع بینی ها پوست ضخیمی داشته و وقتی دستتان را روی نوک بینی فشار می دهید استخوانی را پیدا نمی کنید.

در این نوع بینی ها سوراخ های بینی به نسبت پهن تر و ضخیم تر بوده مانفذ روی بینی شما بزرگ تر و پوستی چرب دارند.

جراحی بینی گوشتی

برش جراحی زیبایی بینی در بینی ها گوشتی

برش هایی که در جراحی های بینی زده می شوند به دو نوع برش بسته و برش باز تقسیم می شوند.

در جراحی بینی به روش بسته تمامی برش های جراحی در داخل بینی زده می شود و روی بینی و کناره های بینی برشی ایجاد نمی شود ولی در جراحی به روش باز روی تیغه بینی و گاهی کناره های پره بینی برش های بسیار کوچکی زده می شود که بعد از 6 ماه جای آن محو می شود.

در روش بسته بهبود سریع تر است ولی در روش باز توانایی جراح در راضی کردن بیمار بیشتر است چرا که به علت این که پوست روی بینی کنار زده می شود، جراح دستش باز تر است و می توانید فرم و تراش مناسب تری با توجه به قدرت اعمالش دارد.

بهترین سن برای عمل بینی گوشتی

در کل بهترین سن برای اقدام به جراحی بینی زمانی است که بلوغ کامل شده و رشد اجزای صورت به خصوص بینی کامل شده است که البته برای هر جنس و شخصی متفاوت است.

پس بهتر است با مراجعه به جراح بینی متخصص به گوش، حلق و بینی زمان جراحی بینی تان و همینطور وضعیت حفره بینی تان را مورد ارزیابی قرار دهید.

ولی در کل کمترین سن جراحی بینی گوشتی برای بانوان (۱۶ سالگی) و برای آقایان (۱۸ سالگی) تخمین زده شده است.

بالاترین سن برای عمل بینی گوشتی

تعیین بالاترین سن برای عمل بینی متناسب با شرح حال بیمار، شرایط جسمانی و روحی او سنجیده می شود. ولی در کل بالاترین سن برای عمل بینی، ۶۰ سالگی در نظر گرفته می شود.

در هر صورت کمترین سن و بالاترین سن و همینطور کاندید بودن شما را برای رینوپلاستی، جراح متخصص شما تعیین می کند.

جراحی بینی گوشتی

نکاتی در مورد تکنیک‌های جراحی بینی گوشتی

در گذشته، در عمل بینی گوشتی، غضروف آن برای فرم دادن به بینی تا حد امکان برداشته می‌شد. این کار باعث باز کردن فضا برای ایجاد چربی‌های جدید می‌شد. بنابراین، فرم زیبای بینی پس از مدت کوتاهی از دست می‌رفت.

در عمل بینی گوشتی با شیوه‌ی نوین، اولین کار، کم کردن ضخامت پوست بینی می‌باشد. با توجه به حساس بودن بافت پوست، این اقدام باید با تبحر صورت گیرد.
در این عمل، با تقویت پایه‌ی نوک بینی، زیبایی و فرم مطلوب آن پس از جراحی دوام پیدا می‌کند. در این روش جدید جراحی بینی چربی زیر پوست نوک بینی تا حدی برداشته می شود و مقدار کمی از غضروف بینی برداشته می شود و با توجه به مهارت پزشک و جراح متخصص به بینی فرم داده می شود و تیغه بینی تا جایی که امکان دارد استخوان بینی را باریک می کند.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی، فرم ببینی برمیگردد؟ یا عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

تکنیک های گذشته برای رینوپلاستی به گونه ای بود که می توان گفت درصد بازگشت بینی های گوشتی بعد از عمل بسیار زیاد بود اما امروزه با توجه به پیشرفت جراحی ها و تکنیک های جدید رینوپلاستی بینی های گوشتی افتادگی و برگشت پذیری بینی های گوشتی به صفر رسیده است.

البته باز هم تاکید می کنیم که جراح شما توی تمام این موارد مهم ترین نکته است و باید در اولین قدم در انتخاب جراح خود دقت فوق العاده ای را به خرج دهید.

آیا عمل بینی استخوانی با گوشتی فرق دارد؟

در مورد تفاوت بینی گوشتی و استخوانی فرمایشات دکتر فریدون اسلامی جو را در ویدئو زیر می بینیم :

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][cz_video_popup type=”2″ id=”cz_26568″ mp4=”http://dreslamijoo.com/wp-content/uploads/2020/09/تفاوت-جراحی-بینی-گوشتی-و-استخوانی.mp4″ image=”1163″ title=”تفاوت عمل بینی استخوانی با گوشتی” subtitle=”دکتر اسلامی جو”][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css_animation=”appear” css=”.vc_custom_1600080073114{background-color: rgba(209,164,107,0.32) !important;*background-color: rgb(209,164,107) !important;border-radius: 10px !important;}”]

دکتر فریدون اسلامی جو یکی از بهترین جراحان بینی گوشتی طبق تخصص و تجربه ای که دارند، نظرشان این است که : پس از جراحی، امکان بازگشت بینی گوشتی وجود ندارد و یه همچین فرضیه ای از نظر علمی هیچ پایه و اساسی ندارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

هزینه عمل بینی گوشتی چقدر است؟

هزینه جراحی های بینی گوشتی برای جراحانمختلف با توجه به تجربه و مهارت و دستمزد جراح، شرایط بیمار اعم از تجربه زیبا جو در جراحی بینی و موارد زیر را دارد :

میزان وسعت جراحی بینی

ایراداتی که بینی شما احتمال دارد داشته باشد، مثل انحراف و پولیپو …

هزینه آزمایشات و داروها

هزینه بیمارستان و کلینیک

هزینه اتاق عمل

که با مراجعه به پزشک خود میتوانید ویزیت شده و از هزینه جراحی خود اطلاع کسب کنید.

برای اطلاع از هزینه جراحی بینی گوشتی توسط دکتر اسلامی جو می توانید با شماره تماس های 09022233078 و یا 22207819 – 22207684 (021) تماس حاصل نمایید.

توصیه های قبل از انجام عمل جراحی بینی گوشتی :

به توجه به حساسیت بالایی که جراحی های زیبایی و به ویژه جراحی بینی گوشتی دارد ، چند نکته را در نظر داشته باشید :

  • اولین قدم انتخاب بهترین جراحی بینی گوشتی می باشد که درموردش قبلا هم صحبت کرده ایم.
  • دارو هایی که منجر به رقیق شدن خون می شوند، مانند آسپرین و ایبوپروفن را تا 2 هفته کنار بگذارید.
  • اگر به دارویی حساسیت دارید و دارو مصرف می کنید حتما به پزشکتان اطلاع دهید.

در گذاشته به طور مفصل در مورد اقدامات قبل از جراحی بینی به طور مفصل صحبت کرده ایم و پیشنهاد می کنیم اگر جراحی شما نزدیک است حتما این مقاله را مطالعه کنید.

بهبودی در بینی استخوانی سریع تر است یا بینی گوشتی

زمانی که در جراحی هدف اصلی اصلاح بزرگی و بدفرم بودن استخوان های بینی باشد بهبودی به سرعت رخ می دهد ، اما اگر بافت نرم بینی را که دارای پوست ضخیم ( بینی گوشتی ) باشد بهبودی طولانی تر خواهد بود .

جراحی بینی گوشتی

آیا پس از عمل بینی های گوشتی ، گوشت اضافه در بینی ایجاد می شود؟

در پاسخ باید بگوییم که یه همچین موردی امکان ندارد و تنها این امکان وجود دارد که شاید در یک سری افراد باگذشت زمان زیاد، کمی نوک بینی شان بزرگ شود.

آیا می توان با جراحی، پوست بینی های گوشتی را نازک کرد؟

برای نازک کردن پوست بینی های گوشتی، مهارت جراح بسیار مهم است چرا که جراح باید با احتیاط فوق العاده چربی زیر پوست را به طوری که به لایه های دیگر پوست آسیب نرساند، جدا کند. پس می شود بااستفاده از برداشتن چربی زیر پوست تا حدودی پوست را نازک کرد. ولی برای بینی های گوشتی بهترین راه زیبا سازی، استحکام و تقویت اسکلت و غضروف می باشد.
این امر صحیح نمی باشد اما در مدت زمان زیادی ممکن است بینی کمی افت کرده و نوک بینی مقداری بزرگ شود .

مراقبت های لازم بعد از جرحی بینی گوشتی
  • عدم تکان دادن و خم کردن سر و صورت تا حد امکان
  • خوردن غذاهایی با بافت نرم با حداقل جویدن
  • فین نکردن حداقل تا ۳ هفته

بهتر است مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل تر را کسب نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”چقدر طول می کشد که فرم بینی های گوشی بعد از عمل مشخص شود؟”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1600082804077{background-color: rgba(0,0,1,0.21) !important;*background-color: rgb(0,0,1) !important;}”]در انتها باید عرض کنیم که در رینوپلاستی های بینی گوشتی به علت این که به بافت بینی بیشتر دست می خورد، بهبود زمان بیشتری از جراحی بینی استخوانی طول میکشد و باید به منظور بهبودی سرع تمامی مراقبت های قبل و بعد عمل بینی را جدی بگیرید.

مطابق با نظر جراح متخصص گوش، حلق و بینی جناب آقای دکتر اسلامی جو نتیجه نهایی در رینوپلاستی بینی های گوشتی با توجه به توضیحات ارائه شده ممکن است تا 2 سال طول بکشد. و به طور قطعی می توان گفت برای حصول اطمینان از نتیجه جراحی باید 2 سال صبر کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 نظر

  • ممنونم خیلی کامل و عالی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ