لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

تفاوت جراحی بلفاروپلاستی یا عمل پلک با بلفاروپلاتی

قبلا شما را با عمل بلفاروپلاستی آشنا کرده ایم و به طور کامل درمورد این عمل، روش انجام آن، مراقبت های قبل و بعد از آن را نیز توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بلفاروپلاستی چیست؟روش انجام و نتایج عمل پلک شده و جواب هر سوال که درمورد بلفاروپلاتی داشته اید را بگیرید.

اما امروز قصد داریم تفاوت بین عمل بلفاروپلاستی و بلفاروپتوز را بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

پوست اطراف چشم و پلک ها بسیار ظریف است و نشانه های افزایش سن را بسیار زودتر از نقاط دیگر بدن نشان می دهد. معمولا با افزایش سن شاهد پوست اضافه و تجمع چربی در این ناحیه هستیم. برای درمان افتادگی پلک معمولا از دو روش بلفاروپلاستی و بلفاروپتوز استفاده می شود.

دکتر فریدون اسلامی جو یکی از بهترین جراحان عمل پلک می باشد که می توانید به منظور مشاوره رایگان از قسمت تماس با ما، با ما در ارتباط باشید.

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی روش جراحی است که می تواند افتادگی و تورم پلک ها را برطرف کند.

این جراحی زیبایی شامل برداشتن قسمتی از پوست و بافت، حذف ذخایر چربی و در صورت نیاز بازسازی عضلات اطراف چشم است.

این عمل در جوان‌ سازی صورت و بالابردن زیبایی ابرو و چشم و همینطور کم تر نشان دادن سن نقش مهمی دارد. در این عمل پوست و چربی اضافی اطراف پلک بالا و پایین حذف می شود که می‌ تواند به از بین بردن چین ‌و چروک، پف زیر چشم و علائم پیری کمک کند.

پوست چروکیده و بافت اضافی روی پلک‌های فوقانی باعث دیده نشدن پلک فوقانی و افتادگی آن می شود.

جراحی بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک امروز از رواج بسیار بالایی برخوردار است. البته انتخاب بهترین جراح زیبایی برای رسیدن به نتیجه عالی و مورد رضایتتون بسیار مهم است.

مزیت های جراحی پلک چیست؟

از مزایای این عمل می توان به مواردی مانند بازسازی فرم ایده آل و طبیعی پلک های بالا و پایین، ظاهر شاداب تر و پر انرژی تر، ظاهر صاف و مناسب ناحیه بالا و پایین چشم، کاهش پف و باد زیر چشم اشاره کرد.

همچنین روند جراحی ساده، کوتاهی زمان عمل، محل برش و بخیه بسیار مخفی و اثر گذاری و ماندگاری بالا از دیگر مزایای مهم این جراحی زیبایی می باشد.

آیا می شود پلک بالا و پایین را همزمان جراحی کرد؟

همانطور که گفته شد با کمک بلفاروپلاستی می توان هم پلک بالا و هم پلک پایین را مورد عمل قرار داد و بر این اساس دو نوع جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و بلفاروپلاستی پلک پایین انجام می شود.

البته بازسازی عضلات پلک در جراحی دیگری با نام بلفاروپتوز به طور تخصصی انجام می شود.

تفاوت جراحی بلفاروپلاستی یا عمل پلک با بلفاروپلاتی

جراحی بلفاروپتوز چیست؟

بلفاروپتوز روشی مشابه بلفاروپلاستی است که با هدف برطرف کردن افتادگی شدید پلک انجام می شود.

تفاوت این دو روش در این است که جراحی افتادگی پلک در روش بلفاروپتوز جنبه درمانی دارد. افرادی که دچار افتادگی شدید پلک هستند و این مشکل باعث ایجاد اختلال در بینایی آنها شده است کاندید این جراحی هستند.

در روش بلفاروپتوز تمرکز جراح روی عضلات بالابرنده پلک است. اما در بلفاروپلاستی جراح بیشتر بافت های چربی و پف اطراف چشم را مورد هدف قرار می دهد.

روش انجام عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

تکنیک به کار رفته در جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی به تغییرات مد نظر فرد و ساختار اولیه چهره وی بستگی دارد. برای بهبود ظاهر پلک برش هایی در ناهمواری های طبیعی پلک که قسمت بالایی آن است، ایجاد شده و از این طریق به ذخایر چربی که باید برداشته شود و عضلاتی که نیاز به اصلاح دارند، دسترسی پیدا می شود.

مقدار بافتی که برداشته می شود باید به گونه ای باشد که ظاهر جوان و زیبایی را برای فرد به ارمغان آورده و آنقدر زیاد نباشد که بسته شدن پلک ها را با مشکل مواجه کند.

ممکن است با کشیده شدن بیش از حد پلک در حین عمل، بستن چشم ها بعد از جراحی با مشکل مواجه شود و در اینجا است که اهمیت مراجعه به بهترین دکتر و جراح بلفاروپلاستی دیده می شود.

پوست اضافی با کمک تیغ جراحی، کاتر حرارتی و یا تکنولوژی لیزر برداشته شده و مقدار باقیمانده کشیده و سفت شده و با بخیه های بسیار ظریف و مینیاتوری بسته می شود.

تفاوت جراحی بلفاروپلاستی یا عمل پلک با بلفاروپلاتی

آیا دوره نقاهت جراحی پلک طولانی است؟

جراحی زیبایی پلک عمل ساده ای است و پس از انجام آن می توان به منزل بازگشت. بخیه های عمل بلفاروپلاستی معمولا بعد از یک هفته تا ده روز کشیده شده و یا از نوع جذبی خواهند بود.

تفاوت بین عمل بلفاروپتوز و بلفاروپلاستی

این دو عمل شباهت ‌های زیادی با هم دارند و تنها تفاوت آن ها در روش جراحی است.

بلفاروپلاستی بیشتر جنبه زیبایی دارد و مراجعان این عمل، افتادگی پلک اختلال آنچنانی در بینایی ایجاد نکرده است، و مشکل ایجاد شده در ظاهر مشخص است.

به همین دلیل است که می گویند جراحی بلفاروپلاستی بیشتر جنبه زیبایی دارد. اما مراجعان عمل بلفاروپتوز افرادی هستند که میزان افتادگی پلک آن ها باعث ایجاد اختلال در بینایی و عضلات بینایی شده است.

در مواردی افتادگی پلک به حدی است که به مقدار زیادی جلوی بینایی و میدان دید چشم را گرفته است. البته این عمل هم روی زیبایی تاثیر زیادی می گذارد اما در وهله اول هدف از انجام آن، درمان است.

بلفاروپلاستی معمولا بافت و پوست اضافی اطراف چشم که باعث افتادگی و سختی حرکت شده است را هدف گرفته و با حذف آن ها ظاهر شاداب تری را برای فرد ایجاد می کند.

در مقابل عمل بلفاروپتوز روی عضلات بالابرنده و نگهدارنده پلک تمرکز کرده و سعی در اصلاح موقعیت و عملکرد آنها دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ