لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

آیا حس بویایی بعد از جراحی بینی تغییر میکند؟

چندین سال است که تا کنون جراحی زیبایی بینی طرفدار زیادی جذب کرده است، حال اینکه این عمل موجب افزایش مطالعات شده و اکثر افراد درباره‌ انجام عمل بینی و همچنین عوارض و نتایج عمل بینی نگرانی و سوالات زیادی دارند. یکی از این موارد حس بویایی بعد از جراحی بینی است. ما در این مقاله در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

از بین رفتن حس بویایی پس از جراحی بینی:

یکی از شایعاتی که درباره‌ عمل زیبایی بینی به وجود آمده است از بین رفتن حس بویایی بعد از عمل بینی است. اگر یک عمل زیبایی سبب از بین رفتن یک حس بسیار مهم در انسان شود، به هیچ عنوان اجازه‌ انجام آن در هیچ کجای جهان داده نخواهد شد.

اینکه عمل بینی گاها و به صورت کاملاً پیش‌بینی شده بر روی حس بویایی موثر است صحت دارد اما تأثیر آن کاملا موقتی خواهد بود. البته انتخاب جراح بینی متخصص گوش، حلق و بینی هم شما را برای نتیجه رضایت بخش از جراحی مطمئن میکند.

چرا که اگر مراجعه کنندگان با آگاهی و اطلاعات قبلی و انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی متخصص زیبایی و گوش و حلق و بینی نسبت به انجام عمل بینی اقدام کنند، دیگر دچار مشکل و همچنین ترس و وحشت نخواهند شد.

دکتر فریدون اسلامی جو جراح زیبایی بینی بوده و متخصص گوش، حلق و بینی می باشند و سال هاست جراحی های موفق زیبایی بینی و عمل پلک را دارند که نمونه گالری ایشان در بخش نمونه جراحی های دکتر اسلامی جو قابل مشاهده می باشد.

آیا حس بویایی بعد از جراحی بینی تغییر میکند؟

برای کسب آگاهی بیشتر شما عزیزان در ادامه به دلایل از بین رفتن بویایی بعد از عمل بینی می پردازیم:

علت از بین رفتن حس بویایی پس از جراحی بینی

بعد از عمل بینی به دلیل وجود ترشحات زیاد یا ورم و التهاب بافت های درون بینی ناشی از جراحی که باعث گرفتگی مسیرهای بویایی می شود، در فرد این حس را ایجاد می‌کند که حس بویایی خود را به طور موقت ازدست‌داده اما این تورم رفته‌رفته کمتر می‌شود و ورم‌های ناشی از عمل از بین می‌روند درنتیجه نیز مسیرهایی که حس بویایی را تحریک می‌کنند در همان روزهای اولیه بازشده و دوباره فرد به حالت اولیه بازمی‌گردد.

به ندرت در اثر چسبندگی های داخل بینی ممکن است کاهش طولانی مدت بویایی بعد از جراحی بینی اتفاق بیفتد یا بوی بد داخل بینی بیاید که این مورد هم با جراحی ترمیمی قابل اصلاح است و بویایی باز خواهد گشت .

آیا حس بویایی بعد از جراحی بینی تغییر میکند؟

حس بویایی چند مدت بعد از جراحی زیبایی بینی بر میگردد؟

پیشرفت علم و فناوری به خصوص پیشرفت فناوری در زمینه‌ پزشکی و تخصص و تجربه های دکتر فریدون اسلامی جو توانسته است بسیاری از عوارض‌ عمل بینی را نیز کاهش داده و یا به طور کلی از بین ببرد.

این موضوع شامل بازگشت سریع‌تر حس بویایی پس از انجام عمل بینی نیز خواهد شد.

به طور کلی باید بگوییم احتمال اینکه حس بویایی بازگشت نداشته باشد بسیار کم و نادر بوده است. در اواسط دوران نقاهت، تنها حدوداً پس از گذشت ۳ تا ۶ هفته و پس از این که ورم‌های به وجود آمده از بین رفت، حس بویایی خود را به صورت کامل به دست خواهید آورد.

تست تشخیص کاهش بویایی بعد از عمل بینی

اگر فکر می‌کنید شما پس از انجام عمل زیبایی بینی، بویایی خود را به صورت کامل و یا درصدی از دست داده‌اید می‌توانید از پزشک متخصص خود بخواهید با انجام یک تست کاملاً ساده مشخص کند که تا چه درصدی بویایی شما کاهش یافته است. این کار را می‌توانید با بو کردن موادی مانند گلاب در منزل نیز انجام دهید تا متوجه کاهش بویایی بعد از جراحی بینی شوید.

فراموش نکنید تست در منزل دقت بالایی نخواهد داشت اما دکتر اسلامی جو می‌تواند به خوبی شما را به نتایج دلخواه برساند و در نتیجه به راحتی متوجه شوید که تا چه حدی دچار کاهش بویایی پس از عمل بینی شده‌اید.

آیا حس بویایی بعد از جراحی بینی تغییر میکند؟

چه کنیم که بویایی ما بعد از جراحی بینی برگردد؟

بازگشت هرچه سریع تر حس بویایی پس از عمل بینی

مراجعه‌کنندگان می‌توانند با انجام برخی اقدامات ساده، به بازگشت سریع‌تر حس بویایی خود پس از عمل بینی کمک کنند. معمولاً دکتر متخصص در زمینه‌ عمل بینی به شما این اقدامات را گوشزد خواهد کرد و شما می‌توانید با رعایت آن‌ها، حس بویایی خود را زودتر از زمان مورد انتظار برگردانید.

نکته اینجاست که این اقدامات می‌تواند در مواردی متفاوت باشد و برای هر شخصی ثابت نخواهد بود. شما باید حتماً به نکات ذکر شده توسط دکتر فریدون اسلامی جو دقت نمایید زیرا پزشک متخصص با توجه به شرایط کنونی بینی شما این نکات را ذکر خواهد کرد و طبیعتا کاملاً با شرایط شما تطبیق داشته و
می‌تواند باعث بهبود چشمگیری در روند نقاهت شما شود.

اقداماتی جهت سرعت در روند بازگشت بویایی

کمپرس یخ برای کاهش تورم عمل بینی :

پزشک فارغ از مشکل کاهش حس بویایی بعد از جراحی بینی، انجام این کار را برای کاهش تورم عمل بینی و همچنین تسکین درد ناشی از انجام عمل، توصیه می‌کند. استفاده از کمپرس یخ می‌تواند سبب برگشتن حس بویایی در کم‌ترین زمان ممکن گردد.

تغذیه در بازگشت بویایی:

در سراسر جهان، پزشکان باتجربه و ماهر پس از انجام عمل بینی، تغذیه را مسأله‌ بسیار مهمی در کاهش دوران نقاهت و همچنین بازگشت حس بویایی می‌دانند. همچنین آن‌ها پس از انجام عمل بینی استفاده از بستنی و در کنار آن نوشیدن آب فراوان را توصیه می‌کنند که سبب از بین رفتن تورم و برگشت حس بویایی می‌شود.

آب کرفس بعد از عمل و بازگشت حس بویایی :

استفاده از آب کرفس نیز بسیار پرکاربرد می‌باشد و می‌تواند تأثیر‌های مثبت زیادی را در روند بهبودی فرد بگذارد.

اگر باز هم پیش از انجام عمل زیبایی بینی خود حساسیت و نگرانی خاصی در این باره داشته باشید، بهترین راه‌حل مشورت با دکتر فریدون اسلامی جو و رعایت دستورات ارائه شده به صورت تمام و کمال است تا بتوانید این مرحله را به طور کامل و بدون مشکل پشت سر بگذارید.

به منظور مشاوره رایگان جراحی بینی خود می توانید از طرق زیر با دکتر اسلامی جو ارتباط برقرار نمایید :

شماره همراه :

09022233078

شماره تماس مطب :

22207819 – 22207684 (021)

پیج اینستا :

https://www.instagram.com/dr_f_eslamijoo/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ