لوگوی سایت

شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه

تهران

خیابان شریعتی

ویرایش محتوا

با ما تماس بگیرید

چه سنی برای عمل بینی مناسب است؟

آنچه در این مطلب می خوانید :

  1. دختران از چه سنی می توانند بینی خود را عمل کنند؟
  2. پسران و مرد ها از چه سنی می توانند رینوپلاستی انجام دهند ؟
  3. پسران و مرد ها از چه سنی می توانند رینوپلاستی انجام دهند ؟
  4. اگر جراحی بینی قبل از بلوغ انجام شود چه می شود ؟
  5. بهترین سن انجام عمل بینی چه سنی است؟
  6. اگر زودتر یا دیرتز از سن منسب، جراحی بینی داشته باشیم چه مضراتی دارد؟
  7. مناسب ترین سن برای عمل بینی گوشتی
  8. حداقل سن عمل بینی
  9. حداکثر سن عمل بینی
  10. سن مناسب برای عمل انحراف بینی
  11. چه فصلی از سال جهت انجام جراحی بینی مناسب‌تر است؟

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از جراحی های پر طرفدار دنیا می باشد که در ایران نیز داوطلبان بسیاری دارد. بیشتر نوجوانان برای بالا بردن اعتماد به نفسشان بیشتر تمایل به اقداماتی دارند که زیبا تر به نظر برسند. و چون در نوجوانان در سن بلوغ حساسیت بیشتر است و جراحی های زیبایی بیشتر مورد توجهشان می باشد، موضوعی که بیشتر درگیرشان می کند این است که کی می توانند اقدام به عمل زیبایی بینی کنند؟! آیا کاندید مناسب جراحی بینی هستند؟! و …
البته جراحان زیبایی می توانند در مورد کاندید بودن یا نبودن تک تک شما نظر بدهند و البته می توانید با داشتن مشاوره ای با یکی از بهترین جراحان بینی، دکتر فریدون اسلامی جو پاسخ سوالات خود را بگیرید. ولی در ادامه این مقاله سعی داریم اطلاعات کاملی را در مورد این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

دختران از چه سنی می توانند بینی خود را عمل کنند؟

باید عرض کنیم که عمل بینی زیر 18 سال در بانوان امکان پذیر است.و دختران عزیز می توانند از 16 سالگی اقدام به جراحی بینی خود کنند.

پسران و مرد ها از چه سنی می توانند رینوپلاستی انجام دهند ؟

سن عمل بینی در پسران نیز پس از ۱۸ سالگی می باشد. و بهتر است که این عمل جراحی در جوانی انجام شود چرا که هر چقدر پوست افراد شاداب تر و جوان تر باشد، نتیجه عمل جراحی بینی نیز مطلوب تر خواهد بود.

اگر جراحی بینی قبل از بلوغ انجام شود چه می شود ؟

اگر رینوپلاستی پایین تر از سنینی که برای دختران و پسران عرض کردیم انجام شود باید بگوییم که احتمال اینکه در رشد و بلوغ صورت مشکل ایجاد شود بسیار زیاد است. چرا که بینی مرکز رشد صورت بوده و در زمان بلوغ، دستور رشد کل صورت توسط صفحات رشد استخوانی مخصوصل استخوان بینی داده خواهد شد.

در نتیجه عمل زیبایی بینی قبل از تمام شدن دوران بلوغ ( عمل بینی در پانزده سالگی ) می تواند سبب بروز نقایصی در رشد صورت شود.

بهترین سن انجام عمل بینی چه سنی است؟

طبق صحبت هایی که تا اینجا انجام شد پس باید بدانید که بترین سن برای عمل بینی، زمانی هست که به بلوغ کامل رسیده باشید. البته اگر می خواهید نتیجه جراحی خیلی مطلوب باشد، بهترین سن عمل دوران جوانی می باشد که پوست دارای سلامت و شادابی است که این سن بین 20 سالگی تا 30 سالگی است. چرا که این بازه زمانی در سن هم بلوغ کامل است و هم اجزای صورت رشدشان را کرده اند و همچنین پوست خاصیت ارتجاعی خود و سلامت خود را دارد.

اگر زودتر یا دیرتز از سن منسب، جراحی بینی داشته باشیم چه مضراتی دارد؟

اگر بخواهید عجله کنید و قبل از بلوغ کامل اقدام به جراحی بینی کنید ممکن است که در بزرگسالی چهره شما حالت نرمالی نداشته باشد. و همینطور اگر دیر اقدام به جراحی کنید ممکن است پوست شما حالت کشسانی خود را از دست داشته باشید و ترمیم شما زمان زیادی طول بکشد و البته ورم بینی در سن بالا به راحتی برطرف نمی شود.

مناسب ترین سن برای عمل بینی گوشتی

بهترین سن برای انجام رینوپلاستی بینی گوشتی زمانی است که رشد بافت بینی و صورت به طور کامل انجام شده باشد که همان رسیدن به بلوغ کامل می باشد.
استحکام اسکلت استخوانی و تکمیل رشد بافت بینی می توانند تاثیرات مهم و مستقیمی در نتایج حاصل از عمل جراحی بینی گوشتی داشته باشد و از سن 20 تا 30 سال می باشد.

حداقل سن عمل بینی

با توجه به این نکته که زمان به بلوغ رسیدن هر فردی با دیگری متفاوت است اما در اصل کمترین سن جراحی بینی برای دخترها معمولا ۱۶ سال و در پسرها ۱۸ سال است.

سن جراحی بینی
حداکثر سن عمل بینی

بالا ترین سن انجام عمل بینی هر فردی توسط پزشک متخصص با در نظر گرفتن حال بیمار، شرایط جسمی و روحی تعیین می شود ولی معمولا بالاترین سن عمل بینی ۶۰ سالگی در نظر گرفته می‌شود چرا که پس از این سن، خاصیت ارتجاعی پوست به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که نمی‌توان در فرم بینی یا بالا بردن نوک بینی به نتایج رضایت‌بخش یا ماندگاری دست یافت. هر چه سن بالاتر برود، پوست صورت دچار افتادگی بیشتری می‌شود و در اثر آن، نوک بینی نیز دچار افتادگی خواهد شد.

سن مناسب برای عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی در هر سن و سالی قابل انجام است حتی در نوزادان و کودکان ولی اگر با جراحی زیبایی بینی همراه نباشد. اگر خارج از محدوده بلوغ تا 60 سالگی که درموردش صحبت شد بخواهید جراحی داشته باشید، در چنین مواقعی فقط و فقط جراحی انحراف بینی و یا سپتوپلاستی به صورت کاملا محدود انجام می شود نه عمل زیبایی .
در کودکان و نوجوانان قبل از دوره بلوغ، هدف از جراحی در این مواقع تنها درمان انحراف بینی از داخل بدون ایجاد تغییرات در بینی کودک است. بعد از تصحیح انحراف بینی ، تنفس کودک بهتر می شود و انجام عمل زیبایی بینی به بهترین سن جراحی بینی ، موکول می گردد.

بینی تا چه سنی رشد می کند ؟

رشد بینی در بانوان تقریبا در سن شانزده سالگی و در آقایان در سن هجده سالگی به پایان می رسد. بعد از این سنین می توانید اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1599681700370{background-color: rgba(209,164,107,0.32) !important;*background-color: rgb(209,164,107) !important;}”]به صورت خلاصه و مفید باید بگوییم :
حداکثر سن شصت سال و حداقل سن شانزده سال برای خانم ها و هجده سال برای آقایان است. سن مناسب جراحی بینی،  سنی است که در آن رشد بینی و صورت فرد تکمیل شده باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

تیم حرفه ای دکتر فریدون اسلامی جو با به کار بردن جدیدترین و حرفه ای ترین تکنیک های جراحی و همچنین بیهوشی بهترین خدمات عمل بینی در تهران را ارائه می دهند.

می توانید جهت مشاوره با دکتر اسلامی جو در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 16 الی 19 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17 ، واحد 18 مراجعه نمایید.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 16.00
یکشنبه : -
دوشنبه : -
سه شنبه : -
چهارشنبه : 19.00 - 16.00
پنج شنبه : 19.00 - 16.00
جمعه : -
میتونیم کمکتون کنیم؟
ارتباط با واتساپ